جغرافیا و آمایش  Teheran.Iran. geographie et amenagement

جغرافیا و آمایش Teheran.Iran. geographie et amenagement

آموزش و پژوهش علمی جغرافیا ( شناخت سرزمین ) و آمایش سرزمین ، کپی و استفاده ی غیر مجاز از محتویات این سایت در هرگونه سازمان اداری ممنوع است .
جغرافیا و آمایش  Teheran.Iran. geographie et amenagement

جغرافیا و آمایش Teheran.Iran. geographie et amenagement

آموزش و پژوهش علمی جغرافیا ( شناخت سرزمین ) و آمایش سرزمین ، کپی و استفاده ی غیر مجاز از محتویات این سایت در هرگونه سازمان اداری ممنوع است .

پیش بینی جغرافیائی ، نجوم یا خرافات ؟


اعتقاداتی که گاه مانعی در راه استفاده از 


جغرافیا در آمایش سرزمین


شده اند



از تقویم نجومی سال 1357:


انشاء الله سال 1357 برای عموم مردم سال خوبی خواهد بود و وسائل آسایش و راحتی از هرحیث جهت ایرانیان فراهم می گردد . دلائل مربوط به وضع جوٌی  نشان می دهد که در فصل بهار باران های نافع بارد و وزش بادهای نسبتا" خنک در فصل تابستان سبب شود که شدٌت گرما طولانی نشودو احتمال دارد در نیمه مرداد تا اوائل شهریور ریزش باران های مختصری سبب تعدیل هوا گردد و در فصل پائیز ممکن است چند روزی سرمای خشک ایجاد سرما خوردگی برای عدٌه ای بنماید . هوای زمستان در ابتدا ملایم و بعد سرما شدید شودو برف و باران در این فصل به حدٌ کافی نازل و باعث امیدواری کشاورزان گردد .

بودن زحل در خانه هشتم از زایچه تحویل سال دلالت کند بر توجه بیشتری به افزایش نخصولات داخلی و کمک به دامداران و مرغداران که بتوانند احتیاجات عمومی را از حیث گوشت مرتفع سازند ؛ و احتمال کسالت شدید یا فوت یکی از سالخوردگان مشهور.

وقوع مشتری در خانه پنجم دال است بر رونق کار بازرگانان و خوبی و فراوانی میوه جات و احتمال انعقاد قراردادهای جدید برای مبادله کالاهای تجارتی بیشتری با ممالک همجوار.

حلول مرٌیخ در خانه هشتم دلالت دارند بر توجٌه بیشتری از طبقات مردم بخصوص بازرگانان و پیشه وران به امر بیمه و استفاده از مزایای آن که شامل تانین خسارات احتمالی و ناشی از دستبر و آتش سوزی می باشد .

قرار گرفتن شمس در خانه چهارم از زایچه چهارم سال دلالت کند بر سلامتی کامل و خوشی خاندان سلطنت و صدور دستورات اکید به اولیای امور جهت فراهم کردن وسائل بیشتری برای آسایش همگانی و جلوگیری از پاره ای نابرابری ها در حوزه کار و حقوق کارمندان و رفع تبعیض در دستگاههای دولتی و تشویق خدمتگزاران از صدیق بودن 

زهره در خانه چهارم دلالت دارد بر افزایش آب رودخانه ها و چشمه ها و توجه بیشتری به کارهای هنری به خصوص امر نقاشی و دکورسازی و احتمال ازدواج یکی دو ازدواج بین رجال مشهور 

قرار گرفتن کوکب عطارد که مشهور است به ستاره علما و دانشمندان در خانه چهارم دلالت کند بر توسعه دانشگاهها و مدارس عالی و سرمایه گذاری عده ای از توانگران برای تاسیس مراکز تحقیق علمی .

سال 1357 در اصطلاح ترکی یوئت ئیل ( سال اسب ) می باشد و زایچه مربوط به آن به صورت زیر است و در کتب احکان چنین پیش بینی شده که چون سال اسب در آیددر فصل بهار بارندگی به حدٌ کافی باشد و احتمال دارد هوا به اقتضای فصل سردتر شود و در زمستان سرما شدید گردد و برف و باران بسیار بارد و یحتمل به درختان میوه آسیب رسد  ولی زراعت نیکو به عمل آید و شاید یکی از افراد برجسته کسالتی پیدا کند که برای معالجه او فعنلیٌت هائی به عمل آید و کمتر نتیجه گرفته شود و هرفرزند که در ثلث اوٌل این سال به دنیا آید خوش سیما و بلند همٌت گردد و در امر تحصیل جدٌیت و پشتکار داشته باشد و فرزندانی که ثلث دوٌم به به وجود آیند مردمدار راستگوی و درست کردار باشند و اولادانی که در چهار ماهه آخر سال متولد گردند با حزم و احتیاط زندگی کنند و مطالعه کسب دانش را بر معاشرت و رفت و آمد ترجیح دهند .