جغرافیا و آمایش  Teheran.Iran. geographie et amenagement

جغرافیا و آمایش Teheran.Iran. geographie et amenagement

آموزش و پژوهش علمی جغرافیا ( شناخت سرزمین ) و آمایش سرزمین ، کپی و استفاده ی غیر مجاز از محتویات این سایت در هرگونه سازمان اداری ممنوع است .
جغرافیا و آمایش  Teheran.Iran. geographie et amenagement

جغرافیا و آمایش Teheran.Iran. geographie et amenagement

آموزش و پژوهش علمی جغرافیا ( شناخت سرزمین ) و آمایش سرزمین ، کپی و استفاده ی غیر مجاز از محتویات این سایت در هرگونه سازمان اداری ممنوع است .

طرح های کلٌی ( شماها ) در خدمات عمومی (3)

برخی از شماها به نفع این یا آن چیدمان  خاص،در تناقض با یکدیگر تنظیم شده اند ( در مفاد « قانون راهبرد خمل و نقل داخلی » با « بیانیه منافع عموم مردم » در خصوص مجوز های شهرسازی ، واگذاری امتیاز سدسازی ، واگذاری امتیاز خرید ابزار و ماشین آلات لازم در طرحهای عمرانی و خدماتی  ، و... ) .

ازطرف دیگر قاضی دادگاه حل اختلافات ، چون جزئی از سند های برنامه ریزی ، در چهارچوب مادٌه آر - 121 - 3 قانون شهرسازی فرانسه مبتنی بر اینکه  طرح های عام المنفعه ای که دولت می تواند به مراجع و دستگاههای استانی و شهرستانی تحمیل کند میتوانند متوقف شوند ، میبایست به حلٌ این تناقضات بپردازد .

فهرست محتواهای برخی از شماها ، علاوه بر آنچه که ذکر شد ، همچنین اجازه می داد که برخی از منافع ملٌی بعضی از تجهیزات عمومی و جایگاه های مورد استفاده عموم مردم ( « گزارش وضعیت میراث طبیعی ملی » ) در ضمیمه سماهای فضاهای طبیعی و روستائی کاملا" مشخص و متمایز شوند : این موضوع بدون اینکه نفعی مستقیم داشته باشد ، میتوانست توسط قاضی شکایت  وارده در چهارچوب کنترل و نظارت موارد زیر سؤال بردن روشهای حفاظت از فضاها و منابع طبیعی موجود در طرح بکار گرفته شود . ).

شماها ، به رغم مشکلات مربوط به اجرای آنها ، کوچکترین تزلزلی در حفظ جایگاه خود بین طرح های مربوط به آغاز عدم تمرکز در فرانسه نداشتند . سرانجام مشکل میشد تصور کرد که بازهم انتقال وظایف و اختیارات ازدولت مرکزی فرانسه به مراجع و دستگاههای محلی و منطقه ای آن بدون اینکه دولت ابزار تضمین کننده ای در هماهنگی های سیاست های عمومی ، هماهنگی های اجتماعی ، و هماهنگی های منطقه ای کشور داشته باشد ؛ امکانپذیر گردد .

با این وجود چند اصلاح اساسی در امور مربوطه اجتناب ناپذیر شده بود :

توضیح محتوای شماهای طرح ها در آنچه که مربوط به تحول اداری و پیشبینی آینده می شد و اینکه آیا آیا منطبق با قواعد ومالکیت های قانونی کنونی هستند یا خیر .

تصریح و تحکیم حتمی و برآیند قضائی هر شما : در این مورد ، اگر می خواستند شماهائی ازشیوه انتقال وظایف از دولت مرکزی فرانسه به مناطق - استانها و شهرستانهای آن داشته باشند می بایست به وضعیتی اجتناب ناپذیر تن در دهند .

تقاضای تصویب نهائی طرح ها توسط پارلمان .

دریادداشت آینده ( انشاء الله ) :

ظهور « منطقه ی طرح آمایش وتوسعه » در فرانسه


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد