برنامه دولت چهاردهم در سخنان رئیس جمهور در مراسم تنفیذ

برنامه دولت چهاردهم در سخنان رئیس جمهور در مراسم تنفیذ :

.... پس از چهار دهه همه فعالان سیاسی به این باور رسیده‌اند که فراتر از شعارهای رنگارنگ، چاره‌ای جز بنا کردن جامعه‌ای عادلانه و با مشی اعتدالی نداریم. هدف عدالت و اعتدال فراهم کردن فرصت‌های رشد و حمایت برابر و بدور از فساد برای همگان و بالا بردن آستانه تحمل و مدارا با دیگران، داشتن نظام حمایت اجتماعی قدرتمند برای حفاظت از افراد جامعه در برابر سختی‌های زندگی است.

اهداف ملٌی :

رییس جمهور خاطرنشان کرد: تلاش دولت بر آن است که مردم به حقوق خود دست یابند. ریشه کن شدن فقر و از بین رفتن فساد حق مردم است؛ مهار تورم، رشد اقتصادی و سربلند شدن ایران در محافل بین‌المللی، دستیابی به بازار منطقه و جهان، رشد فضای آزاد و معنوی، دسترسی آسان به اطلاعات، برابری در برابر قانون، داشتن آینده‌ای مطمئمن، اظهار نظر و گفتگو، دانستن و در جریان امور کشور قرار گرفتن، همه حق مردم است.

راهکارها

این احقاق حقوق مردم، جز با همیاری و همدلی، اعتدال و دوری از افراط و تفریط، اصالت دادن به حاکمیت قانون و فرهنگ قانون‌گرایی، حاصل نخواهد شد.

مجریان برنامه ( دولت )

امروز مفتخریم که پس از ۳۹ سال از حیات جمهوری اسلامی ایران همه مردم و جریان‌های سیاسی، اتفاق نظر دارند که در جمهوری اسلامی، میزان رأی ملت است و ملت از طریق صندوق رأی نظر خود را در مورد سیاست‌ها و شیوه‌های اداره کشور، اعلام می‌کند و نظام امین رأی مردم است و رأی مردم را حق الناس می‌داند و بر همین اساس، توانسته‌ است اعتماد شهروندان را به صندوق‌های رأی جلب کند.

... ملت به زیبایی کار خود را به پایان رساند، خواست خود را به زبان آورد و اکنون بار مسئولیت را بر دوش ما نهاده است ...

ضریب اطمینان :

...دومین برکت مردم‌سالاری دینی آن است که چون نظام جمهوری اسلامی متکی بر خواست و آراء مردم است، به انجماد و بن‌بست دچار نمی‌شود.

سومین برکت مردم‌سالاری دینی آن است که همه ما پذیرفته‌ایم که در یک جامعه ۸۰ میلیونی به حکم طبیعت انسانی در مورد موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، طیف گسترده‌ای از مواضع و دیدگاه‌ها وجود دارد و البته پذیرفته‌ایم که در نهایت برای اداره کشور، این رأی مردم است که از بین دیدگاه‌های مختلف، راه مورد نظر خود را انتخاب می‌کند.

 

مشروح اهداف :

-      عدالت اجتماعی

-      رفع فقر

... تا رفاه عمومی و فرصت‌های پیشرفت به صورت عادلانه‌ای در مناطق مختلف کشور، فراهم شود ( آمایش سرزمین )

( ... دولت یازدهم نیز از طریق بازگرداندن ثبات اقتصادی و کاهش تورم و افزایش خدمات عمومی از جمله ایجاد بیمه همگانی و انجام طرح تحول نظام سلامت قدم‌های مهمی در این راستا برداشته است با این حال هنوز هم وضعیت فقر و نابرابری در کشور شایسته ملت بزرگ ایران و زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. )

در عین حال همگی واقفیم که دستیابی به آرمان عدالت اجتماعی در گرو آن است که در کشور ثروت ایجاد شود، وگر نه به جای رفع فقر شاهد توزیع فقر خواهیم بود بویژه در شرایط فعلی کشور، رفع فقر در گرو ایجاد شغل است، چرا که یکی از مهم‌ترین مجاری ایجاد فقر، بیکاری بوده و کشور هم امروز با موج بزرگ افراد جویای شغل مواجه است و به همین دلیل کشور نیازمند آن است که در سال‌های آینده شرایط لازم را برای رشد شتابان اشتغال، فراهم کند.

: ایجاد شغل و تولید ثروت، مستلزم سرمایه‌گذاری‌های گسترده و دسترسی به بازار و فناوری‌های پیشرفته است.

دولت دوازدهم اولویت اصلی خود را افزایش تولید و اشتغال می‌داند و در تداوم حرکت دولت یازدهم، برنامه اقتصادی خود را بر مبنای سیاست‌های کلی نظام بویژه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی و با هدف ایجاد یک انقلاب اقتصادی طراحی کرده است.

( امٌا )

نمی‌توان توسعه پایدار و عادلانه ملی را بدون برنامه روشن و قابل اعتمادی از تعامل سازنده و مؤثر با جهان که در سند چشم‌انداز نیز بر آن تأکید شده است، میسر ساخت و گذر از دشوارترین تحریم‌ها، با ترکیبی از قدرت دیپلماسی و برخورداری از توان بازدارنده دفاعی اولین گام در چنین مسیری بوده است.

.......

برنامه . بودجه . نظارت . مدیریت . ایران . دولت دوازدهم

اسلامیٌت و جمهوریٌت برنامه های ایران


اسلامیت ... برنامه های ایران ؟


۹۶/۰۲/۳۰ :: ۱۴:۰۷
در پیامی به مناسبت انتخابات 29 اردیبهشت صورت گرفتقدردانی رهبر معظم انقلاب از حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات/ رئیس‌جمهور تلاش برای برطرف کردن مشکلات کشور را در پیش گیرد
.......
1ـ به مردم عزیز، عرض میکنم خدای را بر موفقیت در برگزاری انتخابات شکر گزارید و پس از التهابِ روزها و هفته‌های پیش از انتخابات، اکنون به اتحاد و اتفاق عمومی بیاندیشید که بی‌شک یک عامل مهم استحکام و اقتدار ملی است. همه در زیر سایه‌ نظام جمهوری اسلامی و فرزندان این میهنِ سرافرازید، بکوشید تا سهم خود از وظیفه‌ پیشبرد کشور به سمت هدفهای بزرگ را بشناسید و دنبال کنید. برآمدن همه‌ آرزوهای ملی در گرو چنین اندیشیدن و چنین عمل کردن است.
2ـ به رئیس جمهور محترم و همه‌ کسانی که در دولت آینده شرکت خواهند داشت سفارش و تأکید می‌کنم که کار و تلاش پرانگیزه و اندیشیده و جوانانه را برای برطرف کردن مشکلات کشور در پیش گیرند و لحظه‌‌ای از این خط مستقیم غفلت نکنند. رعایت قشرهای ضعیف، توجه به روستاها و مناطق فقیر، در نظر گرفتن اولویت‌ها، برخورد با فساد و با آسیب‌های اجتماعی ، باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.
3ـ عزت ملّی و رعایت حکمت در ارتباطات جهانی و اهتمام به اقتدار بین‌المللی نیز از جمله‌ی اولویت‌های مدیریت انقلابی و اسلامی است.

+


جمهوریت و مردمی بودن برنامه


۹۶/۰۲/۳۰ :: ۱۸:۱۹
روحانی در شبکه خبر:حضور 41 میلیونی مردم در انتخابات گامی در جهت توسعه و سرافرازی ایران بودخبرگزاری فارس: حضور 41 میلیونی مردم در انتخابات گامی در جهت توسعه و سرافرازی ایران بود
رئیس جمهور منتخب در انتخابات دوزادهم ریاست جمهوری حضور گسترده بیش از 41 میلیونی مردم در این انتخابات را گامی در جهت توسعه و سرافرازی ایران دانست.
به گزارس خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس جمهور از طریق شبکه خبر تلویزیونی پس از انتخاب در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری،با ملت ایران سخن گفت.

متن کامل سخنان روحانی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری به شرح زیر است:
.........
اینک که رییس جمهور برگزیده شما با کوله‌باری از تجربه با ارزش دولت یازدهم و با چشم‌اندازی روشن و امیدبخش، با روحیه‌ای تازه و شاداب و لبریز از عشق و محبت به تمامی ایرانیان، از شما مأموریت یافته است تا با درس‌آموزی از تجربه گذشته و با شتابی افزون‌تر و یارانی پرتلاش‌تر کار خود را آغاز کند، بیش از گذشته دست نیاز به سوی شما دراز می‌کنم.
در این راه پرمشقت ولی پرافتخار، از خداوند منان می‌خواهم تا یکدل و یکپارچه و با عزمی راسخ و استوار دست به دست هم داده و برای ساختن ایران عزیز، با اراده‌ای مستحکم و امیدی پرنشاط به پیش برویم.
خود را متعهد به برنامه اعلام شده‌ام و همه آنچه با شما مطرح کردم می‌دانم و با عزمی راسخ و با اطمینان به حمایت مستمر شما مردم عزیز، در این مسیر گام برخواهم داشت.

إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون

رشد 33 درصدی پیشرفت کشور در حوزه زنان پس از انقلاب

رشد 33 درصدی پیشرفت کشور در حوزه زنان پس از انقلاب

تهران- ایرنا- پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بخش های مختلف از جمله علمی، فرهنگی، هنری، آموزشی، سیاسی و اقتصادی تحولات گسترده ای یافتند و در این میان حوزه زنان و خانواده نیز از جریان این پیشرفت ها بی نصیب نمانده و دستاوردهای جدی در این زمینه حاصل شده است.

به گزارش ایرنا، در خصوص این دستاوردها، به 33 مورد رشد در حوزه زنان و خانواده اشاره شده است و گریزی به آمار و ارقام در این دستاوردها، نشان می دهد که این پیشرفت ها در کشور بسیار محسوس و قابل مشاهده است؛ به طوری که به عنوان نمونه در سال 1357 تنها 35 درصد زنان کشور باسواد بودند اما امروز نزدیک به 90 درصد آنان باسواد هستند.
همچنین تعداد دانش آموزان دختر از دو میلیون و 777 هزار و 724 نفر در سال 1355 به 6 میلیون و 956 هزار و 34 نفر در سال 1396 رسیده و تعداد دانش آموختگان دانشگاهی زن از 6 درصد در سال 1355 به 44 درصد در زمان حاضر افزایش یافته است.
در میان این تحولات، تعداد طلاب زن از چند ده نفر در قبل از انقلاب به 80 هزار طلبه و 40 هزار دانش آموخته رسیده است، پیش از انقلاب تنها 6،13 درصد اساتید دانشگاه ها زن بودند اما امروز زنان 20 درصد اساتید دانشگاه ها را شامل می شوند، امروز هفت هزار نفر از استادان دانشگاه ها و دو هزار و 700 نفر از استادان حوزه علمیه، زنان هستند.
تاسیس ده ها دانشگاه، دانشکده و پژوهشگاه ویژه بانوان، افزایش آمار نهادهای مردم نهاد خاص بانوان از 5 مورد در قبل از انقلاب به 2 هزار مورد در شرایط کنونی، افزایش تعداد رشته های بانوان از هفت به 38 رشته، رشد نجومی تعداد مربیان زن از 9 نفر به 35 هزار نفر، رشد تعداد داوران ورزش زن با افزایش 2 هزار برابری از هفت به 16 هزار نفر و افزایش ورزشگاه های اختصاصی بانوان با رشد 30 برابری پس از انقلاب، از دیگر دستاوردهای حوزه زن و خانواده است.
همچنین پیش از انقلاب حضور زنان در مسابقات خارجی تنها 6 مورد بود اما پس از انقلاب به 12 هزار مورد رسید، کل مدال های جهانی ورزشی بانوان در سال 1357 نیز پنج مورد و طی 40 سال پس از انقلاب 160 مورد بوده است. نهاد ورزشی بانوان پس از انقلاب اسلامی تاسیس شد و تعداد بسیار ناچیز ورزشکار حرفه ای زن به 540 هزار نفر رسید.
پس از انقلاب بزرگترین تشکل مردمی زنان با 9 میلیون نفر عضو و 16 هزار پایگاه بسیج زنان ایران است، همچنین هفت هزار شهید و 5 هزار جانباز زن، نماد مقاومت و نقش آفرینی ممتاز زنان در انقلاب و دفاع مقدس است. مشارکت فعال 23 هزار امدادگر و 2 هزار و 300 پزشک زن در جبهه های دفاع مایه افتخار و نماد مقاومت جامعه زنان است.
در این دستاوردها میزان امید به زندگی زنان از پنجاه سال در 1355 به 78 سال در سال 1395 ارتقا یافته است. پزشکان عمومی زن با رشد 16 برابری از سه هزار و 500 نفر در سال 1355 به 60 هزار نفر در سال 1395 رسیده است. بانوان پزشک متخصص در سال 1395 از 597 نفر به 30 هزار نفر رسید.
تاکنون انقلاب اسلامی در راستای ارائه خدمات پزشکی به بانوان، پنج هزار و 300 نفر پزشک فوق تخصص تربیت کرده است. ایجاد بیمارستان های مخصوص بانوان از اقدامات مهم و برجسته نظام اسلامی در ارج نهادن به مقام شامخ زن در دنیا است. طبق آمارهای جهانی تعداد مرگ و میر مادران در هنگام زایمان نسبت به قبل از انقلاب 90 درصد کاهش یافته است.
مشارکت زنان در امور سیاسی از حد ناچیز و غیرقابل شمارش در قبل از انقلاب با شایسته سالاری و بر اساس توانایی زنان در دوران بعد از انقلاب رشد قابل توجهی کرده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی 159 قانون ناظر به تعالی زنان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. تعداد نویسندگان زن قبل از انقلاب که کمتر از 50 نفر در سال 1357 به هشت هزار نفر رسید.
افزایش تعداد داستان نویسان زن به چهار هزار نفر و تعداد ناشران زن به 712 ناشر، افزایش تعداد نشریات ویژه بانوان به 45 عنوان در سال 96، وجود 6میلیون نفر از زنان به عنوان مخاطبان 11 هزار موسسه قرآنی کشور و افزایش تعداد شاغلان آموزش و پرورش زنان به 532 هزار نفر رسیده است.
دستاوردهای 40 ساله انقلاب در حوزه زنان و خانواده، توسط کمیته زن و خانواده کمیته مردمی پاسداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی منتشر شده است که نشان از رشد و توسعه همه جانبه بانوان در عرصه های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد.
اجتمام* 7268*1834

انتهای پیام /* 

برداشت ۳ میلیارد دلاری از صندوق تکلیف بودجه بود

۱۳۹۷/۰۴/۲۹ :: ۱۱:۱۴

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

۱۳۹۷/۰۴/۲۹ :: ۱۱:۱۴

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

برداشت ۳ میلیارد دلاری از صندوق تکلیف بودجه بود

خبرگزاری فارس: برداشت ۳ میلیارد دلاری از صندوق تکلیف بودجه بود

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه تسهیلات به بخش خصوصی برای رونق تولید و صادرات در جریان است، گفت:‌ برداشت ۳ میلیارد دلاری از منابع ما براساس تکلیف بودجه امسال است.

 

مرتضی شهیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اینکه گفته شده سال 96 بالغ بر 2.3 میلیارد دلار و امسال نیز 3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شده است، اظهار داشت: براساس تبصره 4 و 18 قانون بودجه تکالیفی بر عهده صندوق توسعه ملی گذاشته شده که با اذن رهبری بوده و غیر از تکلیف بودجه هیچ برداشتی از صندوق وجود نداشته است.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در پاسخ به این سوال که آیا ستاد تدابیر ویژه دولت برای برداشت از منابع صندوق توسعه ملی مصوبه نداشته است، گفت: ستاد نمی‌تواند مجوزی برای برداشت منابع به ما بدهد و فقط باید رهبری اجازه چنین کاری بدهند و یا اینکه از طریق مجلس اقدامی صورت بگیرد. مثل موارد خاصی که وجود دارد و به عنوان تسهیلات به دولت ارائه می‌شود. هیچ کس بدون اذن رهبری نمی‌تواند یک دلار از منابع صندوق را برداشت کند.

وی در مورد اجرای تکالیف بودجه‌ای بیان داشت: هنوز آیین نامه‌های تبصره 4 و 18 بودجه ابلاغ نشده و پرداختی وجود ندارد. البته تسهیلات به بخش خصوصی در حال پرداخت است که با نگاه به تولید و صادرات خواهد بود.

شهیدزاده افزود: از نوسان ارزی درآمد صندوق افزایش نمی‌یابد، چون دلار به ریال تبدیل نمی‌شود.

انتهای پیام/ب

 

خبرگزاری فارس: برداشت ۳ میلیارد دلاری از صندوق تکلیف بودجه بود

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه تسهیلات به بخش خصوصی برای رونق تولید و صادرات در جریان است، گفت:‌ برداشت ۳ میلیارد دلاری از منابع ما براساس تکلیف بودجه امسال است.

 

مرتضی شهیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اینکه گفته شده سال 96 بالغ بر 2.3 میلیارد دلار و امسال نیز 3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شده است، اظهار داشت: براساس تبصره 4 و 18 قانون بودجه تکالیفی بر عهده صندوق توسعه ملی گذاشته شده که با اذن رهبری بوده و غیر از تکلیف بودجه هیچ برداشتی از صندوق وجود نداشته است.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در پاسخ به این سوال که آیا ستاد تدابیر ویژه دولت برای برداشت از منابع صندوق توسعه ملی مصوبه نداشته است، گفت: ستاد نمی‌تواند مجوزی برای برداشت منابع به ما بدهد و فقط باید رهبری اجازه چنین کاری بدهند و یا اینکه از طریق مجلس اقدامی صورت بگیرد. مثل موارد خاصی که وجود دارد و به عنوان تسهیلات به دولت ارائه می‌شود. هیچ کس بدون اذن رهبری نمی‌تواند یک دلار از منابع صندوق را برداشت کند.

وی در مورد اجرای تکالیف بودجه‌ای بیان داشت: هنوز آیین نامه‌های تبصره 4 و 18 بودجه ابلاغ نشده و پرداختی وجود ندارد. البته تسهیلات به بخش خصوصی در حال پرداخت است که با نگاه به تولید و صادرات خواهد بود.

شهیدزاده افزود: از نوسان ارزی درآمد صندوق افزایش نمی‌یابد، چون دلار به ریال تبدیل نمی‌شود.

انتهای پیام/ب

ی 9 - 11 تیر

خرید تضمینی ۴.۱ میلیون تن گندم/ امسال کیفیت گندم افزایش یافت

*

از سیر تا پیاز شایعه «انتقال آب به خارج از کشور»

*

۷۰ درصد از جمعیت مددجویی مناطق محروم را «زنان» تشکیل می‌دهند + اینفوگرافیک

*

آب طرح غدیر ۱ وارد شبکه‌ آبرسانی خرمشهر شد/ همه مسؤولان پای کار هستند

*

پرواز هزاران میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی

*

کسب رتبه پنجم ایران در بخش فناوری‌های ماهواره

*

ظرف سه ساعت ۲۵۰ میلیارد تومان برای خرید «پراید» پرداخت شد

*

بومی‌سازی دانش فنی و ساخت محصولات شیمیایی و پلیمری انجام شد

*

چرا نمایندگان مجلس و فرزندانشان آرم طرح ترافیک خبرنگاری گرفتند

*

بانک‌ها شدیدا مخالف افزایش نرخ سود هستند

*

غییر نام دانشگاه فرهنگیان به «تربیت‌ معلم» / جذب ۴۰۰ عضو هیأت علمی

*

فیلم/ واردات غیرقانونی 6481 خودرو/ شریعتمداری: پول بیت‌المال را از حلقوم‌ رانت‌خواران بیرون می‌کشیم

*

تنگناهای بودجه‌ای در کشور وجود دارد/ در شرایط فعلی نیاز به روحیه گذشت داریم

*

با وجود ابلاغ دستورالعمل تبصره ۱۴ بودجه
در تنگناهای اقتصادی هم منافع ثروتمندان ترجیح دارد/ نوبخت: قانون حذف پردرآمدها اجرا نمی‌شود

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه:
طوفان سالمندی در كشور در راه است/باید اولویت ملی بر مبنای کارهای پژوهشی باشد

*

ب و برق ادارات در صورت عدم صرفه‌جویی قطع می‌شود

*

نشست ویژه وزیر اقتصاد برای بررسی مالیات خریداران عمده سکه و ارز

*

جلوگیری از فساد و کاهش بروکراسی اداری با راه اندازی میز خدمت

*

قادریم مشکلات طراحی شده را پشت سر بگذاریم/ سال قبل ۸۰۰ هزار شغل ایجاد شد

*

کالاهایی ارز دولتی گرفتند که شرم دارم بگویم/ حذف صرافی‌ها؛ اشتباه فاحش بانک مرکزی

*

استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس کلید خورد/ خودروسازها در گرانی اخیر بازار مقصر هستند

*

دستور‌العمل حذف ۳ دهک یارانه‌بگیر لغو شد+سند

*

حدادعادل:
در کنار دولت هستیم به شرط آنکه رئیس‌جمهور به سخنان خود عمل کند

*

سیف: ۸۰ درصد ارز صادرات غیرنفتی به کالاهای ضروری اختصاص پیدا می‌کند

*

کبگانیان: نهادهای آموزشی برای حل مشکل نامتوازن بودن رشته‌های دانشگاهی تلاش کنند

*

برنامه «ایمنی آب» در تمام استان‌ها اجرایی شده است

*

25 درصد سرمایه‌های کشور توسط موسسات مالی غیر مجاز جذب شد

*

6300 میلیارد تومان یارانه ارزی برای سفرهای تفریحی خارجی!

*

فزایش پلکانی تعرفه برق پرمصرف‌ها امسال کلید می‌خورد/ جلوگیری از خاموشی با ۱۰ درصد صرفه‌جویی

*

مصرف برق در ایران 3 برابر میانگین جهانی/ ایران 4 برابر دنیا انرژی‌ مصرف می‌کند

*

تهیه بسته «اصلاح اقتصاد کنونی» در مجلس/ حضور رئیس‌جمهور در نشست فراکسیون سیاسی

*

6300 میلیارد تومان یارانه ارزی برای سفرهای تفریحی خارجی!

*

جزئیات ۷ بسته اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم‌ و نوسان ارز

*

نیازی به واردات حبوبات نداریم/واردات عدس کانادا و نخود روس برای سودجویی

*

۷۵ درصد کل تریاک جهان در ایران کشف می‌شود

*

7 و 8 تیر 1397

ترک تشریفات در قراردادهای میلیاردی شهرداری با شرکت‌های خانوادگی+سند

*

وظایف محول شده رئیس جمهور به سازمان برنامه را کامل اجرا می‌کنیم

*

روحانی در مراسم افتتاح فاز 2 پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس:
پالایشگاه نفت ستاره طرحی برای خودکفایی کشور از بنزین محسوب می‌شود/ اصل 44 با شعار اجرایی نمی‌شود

*

گلایه بازاریان از دانه‌درشت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم
یک درخواست جدی از دولت و یک توصیه به معترضان

*

سالانه 15 تا 20 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود/ دولت با حمایت از تولید می‌تواند موفق شود

*

شیوه پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی مشخص شد/ حذف ۳ دهک یارانه بگیر

*

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی

*

۵ برنامه عملیاتی تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود/یک‌شنبه؛ جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا

 

*

اقتصاد نیازمند مدیرانی با رویکرد جدید است/ در حوزه اجرا نباید شاهد تصمیمات متغیر باشیم

*

۵ برنامه عملیاتی تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود/یک‌شنبه؛ جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا

نوبخت از تقدیم ۵ برنامه عملیاتی از سوی سازمان برنامه و بودجه به رئیس‌جمهور خبر داد

 

انتظار داریم روحانی پس از سخنان مثبت به روش قبل بازنگردد/ دولت باید دنبال راه‌های جدید جذب نقدینگی باشد

*

واردات 338 میلیون دلاری چرم و کفش به کشور/ چرم تبریز چه کم دارد؟

*

۸۰ درصد بزرگ‌ترین طرح بنزین‌سازی کشور با توان بومی ساخته شد

*

تامین مایحتاج مردم با ارز دولتی/ تخصیص ۷ هزار میلیارد تومان یارانه برای دو دهک پایین درآمدی

*

خودرو در کشور کم نداریم و بیش از نیاز وجود دارد/ در حال بررسی خریداران سکه انبوه هستیم

*

ختصاص هزار میلیارد تومان برای آب‌رسانی اضطراری به 200 شهر

*

قوه قضائیه با دانه درشت‌ها برخورد می‌کند/ 75 درصد زندانیان با مواد مخدر ارتباط داشته‌اند

*

نوبخت حذف 3 دهک یارانه‌بگیران را تکذیب کرد

*

 
آدرس غلط تامین اجتماعی به نمایندگان /حق بیمه قرارداد سالانه 300 هزار شغل را از بین می­‌برد

*

تعداد ایستگاه‌های پروازی حج 97 کاهش یافت

*

تشکیل تیم‌های عملیاتی برای جذب 41 هزار دانشجومعلم جدید/ نام دانشگاه فرهنگیان تغییر می‌کند

*

برخی از احبار مرتبط

ظرفیت تجارت ۲۳۰ میلیارد دلاری با ۱۵ کشور همسایه/ نامه سفیر برزیل برای تجارت تهاتری در ادارات دولتی گم شد

*

پورابراهیمی در جمع خبرنگاران خبر داد
نامه روسای کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه به رئیس جمهور برای تغییر تیم اقتصادی دولت

*

شاهکار قراردادهای قابل فسخ در دولت مدعی حقوقدانی

*

برخورد با اولین شرکت متخلف دریافت کننده ارز دولتی کلید خورد/ واردات گوشی با ارز دولتی، فروش با ارز 8 هزار تومانی!

*

سهم ایران از تولید علم در دنیا ۲ درصد است/ ثبت ۱۱۷ پتنت از ایران در اروپا و آمریکا

*

خرید ۳۸ هزار و ۲۵۰ عدد سکه توسط یک جوان ۳۱ ساله!

*

برخی از اخبار مرتبط در مرداد ماه

تجمع مسالمت‌آمیز کسبه در بازار/ بازاریان تهران در اعتراض به رکود و قیمت ارز دست از کار کشیدند + فیلم

*

طهماسب مظاهری در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
شباهت روحانی و احمدی‌نژاد در سیاست افزایش شدید نقدینگی/ باعث تاسف است که سیف گرانی‌ها را روانی می‌داند

*

حبس خانگی ٥٠ زندانی با استفاده از پابندهای الکترونیک/٢٠ میلیون ابلاغ قضایی در سال ٩٦

*

وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در شرایط کنونی اقتصادی هر کدام ساز خود را می‌زنند/برنامه دولت و مجلس برای هماهنگی بیشتر

*

از رانت ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی ارز دولتی تا قیمت‌گذاری کالاها با ارز آزاد/ دولت هم چوب را خورد و هم پیاز را

*

اتحادیه اروپا شرایط بازگشت داوطلبانه افغان ها را فراهم کند/ آمادگی ایران برای همکاری های دوجانبه یا چند جانبه در مبارزه با مواد مخدر

*

رانت ۱۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومانی دولت در جیب ۴۰ شرکت/ فجایع نبود نظارت دقیق دولت بر فعالیت‌های اقتصادی

*

رانت ۱۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومانی دولت در جیب ۴۰ شرکت/ فجایع نبود نظارت دقیق دولت بر فعالیت‌های اقتصادی

*

سیف: با وحدت قوا جای هیچ نگرانی در مسئله اقتصادی نیست/ کالاهای اساسی اولویت‌بندی می‌شوند

*

فیلم/ بازاریان کرکره مغازه‌هایشان را پایین کشیدند

*

۶ میلیون نفر در معرض ریسک‌های اجتماعی/ نسخه دولت برای ارتقای «تاب‌آوری جامعه»

*

سال گذشته ۴ میلیارد دلار کالای ممنوعه وارد کشور شد/ واردات ۳ میلیون دلار سس گوجه و نمک + جدول

*

واردات ۵.۵ میلیون دلاری آلات موسیقی در سال ۹۶/ ادوات موسیقی در لیست کالاهای ممنوعه وارداتی سال ۹۷

*

تخصیص ارز مشکل امروز کاغذ نیست/ اصل ماجرا چیز دیگری است

*

پیامدهای خطرناک درخواست دولت درباره تصویب لوایح مرتبط با FATF/ گره زدن بهبود وضعیت اقتصادی به مسائل خارجی تمام نمی‌شود؟

*

اعتیاد به مواد مخدر زمینه‌ساز بیش از 70 درصد آسیب‌های اجتماعی است

*

224 هزار نفر در سال گذشته گرفتار زندان شدند

*

به هدف ایجاد یک میلیون شغل پای‌بندیم/ نمی‌گذاریم تحریم در زندگی مردم اثر کند

*

مواد مخدر تبدیل به ابزار سیاسی و اقتصادی شده است/ رشد ۴ هزار درصدی تولید تریاک در افغانستان پس از حضور امریکایی‌ها

*

جنگ اقتصادی خطرناک‌تر و پرپیچ‌وخم‌تر از جنگ نظامی است/ کسانی که اقتصاد کشور را به این روز انداخته‌اند اعدام شوند

*

گلشنی: دانشگاه‌های کشور عملاً به حال خود رها هستند/ مهدی‌نژاد: برای پیشرفت علمی نیازمند یک قرارگاه فرانهادی هستیم

*

حکم اعدام و ۲۰سال حبس در انتظار اخلالگران اقتصادی/ آن‌ها مصداق مفسد فی الارض هستند

*

پیشنهاد دولت برای طبقه‌بندی کالاها/ ورود 18 میلیارد دلار کالای اساسی با ارز 3800 تومان

*

عرضه ارز صادراتی در بورس تهران از هفته آینده/ پیش‌بینی ۱۸ میلیارد دلار ارز ۳۸۰۰ تومانی برای کالای ضروری

*

هیات وزیران: کشت برنج به جز گیلان و مازندران محدود و ممنوع شود

*

قیمت نفت افزایش یافت/ پیش‌بینی قیمت 90 دلار در سال آینده

*

نابسامانی اقتصادی به جایی رسیده که انگار دولتی وجود ندارد/ نظام مدیریتی دولت فشل است

*

استقبال بانک مرکزی و شورای عالی فضای مجازی از ارز دیجیتال/ با ارز دیجیتال می‌توان از سیطره دلار خارج شد

*

سایه تهدید 300 ماده مخدر صنعتی بیخ گوش کشور/ 70 درصد افراد توسط دوستان خود معتاد می‎شوند

*

محدود شدن تردد برخی لاینرها در بنادر کشور/ رشد ۷۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر شمالی

*

فرمایشات رهبر انقلاب در حوزه قراردادهای خارجی حجت است

*

مایندگان مجلس حیثیت خود را فدای یک دولت ناکارآمد نکنند/ شائبه مرتبط بودن مفسدان اقتصادی با برخی عناصر در دولت

*

کاهش ترافیک جاده‌ها و افزایش تردد کامیون در محورهای مواصلاتی/ انسداد پنج محور

*

مردمانی که پشت سد از درد بی‌آبی می‌نالند/ روستای «قلیان» برزخ بین آب و برق+فیلم و عکس

*

جماع دستگاه‌ها در تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه/ مالیات بر عایدی سرمایه سد راه سوداگری

*

سکه ۲ میلیون و ۸۶۳ هزار تومان شد/ کاهش ۵۱۹ تومانی قیمت یورو+ جدول

*

چگونه تلاش دولت برای تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی ناکام ماند؟

*