جغرافیا و آمایش  Teheran.Iran. geographie et amenagement

جغرافیا و آمایش Teheran.Iran. geographie et amenagement

آموزش و پژوهش علمی جغرافیا ( شناخت سرزمین ) و آمایش سرزمین ، کپی و استفاده ی غیر مجاز از محتویات این سایت در هرگونه سازمان اداری ممنوع است .
جغرافیا و آمایش  Teheran.Iran. geographie et amenagement

جغرافیا و آمایش Teheran.Iran. geographie et amenagement

آموزش و پژوهش علمی جغرافیا ( شناخت سرزمین ) و آمایش سرزمین ، کپی و استفاده ی غیر مجاز از محتویات این سایت در هرگونه سازمان اداری ممنوع است .

جناب آقای دکتر حسن روحانی ؛ چرا جای آمایش سرزمین ( ساماندهی فضای جغرافیائی کشور ) در برنامه های جناب عالی خالی است ؟!

ششم تیر ماه 1392 نامه سرگشاده (1)

جناب آقای دکتر حسن روحانی


به ریاست جمهوری اسلامی ایران خوش آمدید 

می بینیم که امید و تدبیر را شعار دولت خود قرارداده اید 

امید وقتی وجود دارد که تدبیری حقیقی و مناسب وجود داشته باشد 

تدبیر مناسب آن است که نه فقط در بخشی از سیاست خارجی و در ارتباط با حل مشکل کوتاه مدٌت اقتصادی ، بلکه  متوجه میان مدت و دراز مدت  و پاسخگوی به خصوص خطیر ترین مسائل بالفعل و بالقوه کشور باشد.در ایران :

الف - سیاست داخلی و به ویژه « تبعیض » از جمله ی بارز ترین ، اصولی ترین مسائل و، بیگمان ، خطیرترین معضلات اجتماعی است ؛ و همین تبعیض بین مردم تهران و مردم شهرستانها - مردم شهرها و مردم روستا ها - و حتی بین مردم محله های مختلف یزرگشهرهائی چون شهر تهران ، سبب ، یا از اسباب اولیه انقلاب اسلامی قرار گرفته است . عدالتِ منطقی ، و متضمن توسعه ، تدبیری است که ، در قلمرو مدیریت پیشرفته جهانی ، دراجرای سیاست مشهور آمایش سرزمین نهفته است .

ب - ساختار جغرافیائی - تغییر و تحولات تاریخی ، قومی ، اجتماعی ، سیاسی ، و نهایتا" فرهنگی از یک طرف ، و عدم آگاهی های کافی سیاسی بر اثر جنگ تحمیلی - تحریم های اقتصادی و...متفاوت در بین برخی ، هرچند بسیار معدود ، از مردم مناطق مختلف ، که قابل کتمان نیست ، در این برهه ی سرنوشت ساز تاریخی ، مقتضی تمرکز ، و آنهم تمرکز منطقی در حفظ وحدت و امنیت ، امٌا در عین حال متضمن رشد و توسعه لازم در ایران است ؛ که آن نیز نه تنها در سیاست های آمایش سرزمین متجلی شده است ؛ بلکه فلسفه اصلی آمایش سر زمین را تشکیل می دهد .

جناب آقای رئیس جمهور منتخب ، چرا آمایش سرزمین با اینهمه ضرورت اساسیش در برنامه های جناب عالی وجود ندارد ؟! .

لااقل در این برهه :

1- « مطالعات آمایش سرزمین » ( که تا کنون هیچگاه به مدیریت متخصصان آن و به درستی صورت نگرفته است ) را در برنامه خود قرار دهید .

2 - برخلاف سابق و برای اینکه بازهم نتایجی عکس گرفته نشود و به اتلاف وقت و هزینه نیانجامد ؛ در این راه از رآس تا ذیل از خدمات متخصصان حقیقی آمایش استفاده فرمائید .

3 - و ریاست سازمان مدیریت و معاون برنامه ریزیِ آن حد اقل کسانی باشند که « غلام وار »در مخالفت بارز یا پنهان با آمایش سرزمین تجربه پس نداده و شهره نشده باشند .

  با احترام . علبرضا آیت اللهی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد